【大学院留学】フリンダース大学 Master of Teaching (Secondary) を勧める3つのポイント、ご紹介します!

オーストラリアの大学院でMaster of Teaching(Secondary)を勉強されたい方へ、入学に必要な条件や、救済措置があるディーキン大学についての情報をお届けしてきました。

第3弾フリンダース大学(Flinders University)Master of Teaching (Secondary)をご紹介したいと思います!

フリンダース大学を勧める3つのポイント

数あるMaster of Teaching(Secondary)の中から、フリンダース大学を勧める3つのポイント

・地方都市指定(卒業生ビザはプラス1年

・IELTSアカデミック All band 7.0

・提携語学学校とのパッケージ可(EAPの成績で入学できるのでIELTS免除となります)

できるだけ長く滞在したい!という方には、やはり地方都市をお勧め致します 🙂 

また、IELTSも入学の際にはSpeakingとListening 8.0というスコアはなくても大丈夫です。

そして、語学学校とのパッケージができる!というのも強いですね。

フリンダース大学のMaster of Teaching (Secondary)

フリンダース大学はサウスオーストラリア州のアデレードにある大学で、Master of Teachingは教育学部(Education Faculty)があるBedford Campusに位置しています。

Flinders bedford park

コース概要

コース名:Master of Teaching(Secondary)
https://www.flinders.edu.au/study/courses/postgraduate-teaching-secondary
コース期間:2年
入学時期:3月
キャンパス:Bedford Campus(アデレード)
2021年度年間授業料:33,000ドル/年(2年暫定合計66,000ドル;1ドル=78円計算で約514.8万円)
奨学金:留学生向けの給付型奨学金あり(25~50%割引)

入学条件

英語条件

IELTS band score of 7 (with no band less than 7) 

アカデミック審査

学士号またはそれと同等レベルの資格保持者。

Year 12まで教授可能なSpecialisationを最低1科目と、Year 10まで教えられるセカンド教科としてCollege of Education, Psychology, Social Workからオファーされている科目が教えられること。

Applicants must hold an approved undergraduate bachelor degree or equivalent qualification with topics that enable them to teach to Year 12 in at least one subject specialisation and to Year 10 in a second subject specialisation offered by the College of Education, Psychology and Social Work. Check the website for the specialisations normally offered. Selection is based on academic merit.

フリンダース大学はディーキン大学のような日本語試験というのは行なっていないので、Japaneseを大学で履修していない場合は日本語をSpecialisationに選べる可能性はとても低いです。

日本語自体はオファーされています。

Specialisationの説明(下記、サイトより抜粋);

Specialisations normally offered are: Business Education, English, Drama, Mathematics, Information Technology, Modern languages (restricted to Spanish, French, Italian, Japanese, Chinese, Indonesian, German and Modern Greek), Science (Physics, Chemistry, Biology, Earth Sciences), Visual Arts, Health Education, Physical Education, History, Geography, Legal Studies, Politics, Psychology, Nutrition, Tourism, TESOL (Teaching English as a Second Language) and Womens’ Studies.  Not all teaching specialisations are offered every year.

Note that in South Australia, to teach to year 10, four undergraduate semester topics in the teaching area are needed; to teach to Year 12, six undergraduate semester topics in the teaching area are needed.

適性検査(Teaching Capabilities Statement)

フリンダース大学は出願時にTeaching Capabilities Statementを提出して頂きます。

Teaching Capabilities Statementは、下記の3つの質問に答えるように400~600ワードでまとめて頂きます。

  • Explain what you think teaching involves.
  • Outline the personal and academic qualities you possess that will enable you to become an effective teacher.
  • Describe your attitude to learning and provide an example of something you have learned that was meaningful.

詳細は Teaching Capabilities Statement のページをご覧ください。(以下、一部抜粋)

The Teaching Capabilities Statement comprises a 400-600 word written response to the following questions:

  • Explain what you think teaching involves.
  • Outline the personal and academic qualities you possess that will enable you to become an effective teacher.
  • Describe your attitude to learning and provide an example of something you have learned that was meaningful.

Your response to the Teaching Capabilities Statement should include reference to any relevant community service, volunteer or professional experiences you have had that relate to teaching. You can write your response in any format, but we suggest using first person and a narrative style.

The Teaching Capabilities Statement is designed to encourage you to think about your choice to study to become a teacher and your skills, personal qualities and relevant school or life experiences that will contribute to your development as a teacher.

Applicants must complete a non-academic assessment task known as a Teaching Capabilities Statement as part of their application to demonstrate their motivation to teach, their strong interpersonal and communication skills, willingness to learn, resilience, self-efficacy, and strong organisational and planning skills. This involves a short statement in response to three set questions used to demonstrate suitability for study and work in the teaching profession.

Applicants who select this course as a preference during the application process will be directed to a page to meet this requirement.

Visit the Teaching Capabilities Statement page for further information

英語のパスウェイコース

IELTS7.0に達していない場合、提携語学学校から進学することができます!

パスウェイが可能な語学学校のリストは大学のHPに記載されています。
https://www.flinders.edu.au/international/apply/english-language-pathways

 

弊社お勧めはSACEです!

SACEアデレード校には、English for Tertiary Studies(ETS)という進学準備コースがあります。

フリンダース大学のIELTS7.0のコースへもパスウェイがあるので大変心強いですね 🙂 

SACEの詳細はこちらに記載されていますので是非ご確認ください!

無料入学テストもありますので、ご希望の方はICN留学情報館までご連絡くださいね。

 

まとめ

Master of Teaching(Secondary)は入学条件のハードルが高いのですが、大学によってはパスウェイを使える大学があるので、是非ご検討頂けたら幸いです!

 

大学院留学のお手続きやご相談など、随時承っておりますので、お気軽にお問合せくださいね~ 🙂 

 

ICNオーストラリア留学情報館 お問い合わせ フォーム 👇 https://www.johokan.jp/contact.php

LINEでのお問い合わせはこちらから 👇

友だち追加

ICNウェブサイト → https://www.johokan.jp

ICNスタッフ紹介 
→ http://www.johokan.jp/staff.php

ICN Facebook → https://www.facebook.com/icnjapan.australia

ICNマガジン → https://blog.johokan.jp

関連記事一覧

  1. この記事へのコメントはありません。